Oepsie, weer een maand verder! De tijd gaat ook zo snel, Danique ontwikkelt zich weer als een razende op het moment en we zijn alle 3 ziek geweest...Ondanks dat we niet zo lekker in ons vel zaten stuk voor stuk, hebben we toch weer een hoop leuke dingen gedaan, die ik nu maar eens zal laten zien...
Net als mama is Danique errug creatief, ze vind het heerlijk om leker te plakken of te verven, tekenen ook maar dat is nog wat lastiger!
Maar ook is het echt een feestje als ze mag helpen met eten koken, of zoals hier onder lekker koekjes mag bakken..dat hebben we deze maand dan ook 2 keer gedaan...ze helpt met mixen, met het deeg rollen, de vormpjes uitsteken...
En natuurlijk ook met opeten, en ze zijn me toch lekker! hihi
Danique is erg op onderzoek uit, en wil het liefst de hele dag overal in en op klimmen, ze heeft ondertussen ook ontdekt dat als ze een stoeltje voor haar kinderstoel zet dat ze daar dan zelf in kan klimmen..maar ook onder de tafel spelen of door de salontafel kruipen is leuk!
We zijn lekker uit wezen waaien op het strand, waar Danique haar ogen uit keek bij de schelpjes, de bootjes, de honden en de zee...Ze leert zo ook steeds weer woordjes bij en zit ondertussen al bijna aan de 70 woorden die ze kent, maar ze zegt ze alleen als ze er zelf zin in heeft hoor, de eigenwijs!
Dat lopen door het zand viel nog niet mee, en als ze dan viel dan bleef ze ook mooi liggen op haar buik met dr armpjes en beentjes in de lucht, tot papa of mama haar op kwamen rapen! hihi Voordat we richting huis gingen nog afgesloten met een lekker bordje poffertjes..
Naast al die woordjes die Danique bij geleerd heeft heeft ze ook geleerd om netjes en goed zelf uit een gewone beker te drinken..het knappe kind! Ze is er zelf ook nog iedere keer onwijs trots op als het haar dan lukt en drinkt met smaak dr beker leeg :) Ok kan ze nu springen met 2 voetjes tegelijk van de vloer en loopt ze zo stevig dat ze af en toe al zonder kinderwagen stukjes zelf lopend mee gaat! Ze geeft je dan netjes een handje en vind het helemaal super als ze zelf mag lopen..
Maar buiten alle leuke dingen is het ook wel een dametje met waar een flinke kop op zit hoor, ze kan soms echt kattig doen en als ze haar zin niet krijgt dan laat ze dat duidelijk merken door heel hard te gaan huilen, krijsen soms zelfs..
En dan is nog neef Rick een weekendje wezen logeren, het was erg gezellig en zowel Rick als Danique hebben echt genoten van de aandacht..we hebben lekker koekjes gebakken en een avond pizza en overdag zijn we naar kids playgrund in Delft geweest, errug leuk en ze hebben zich daar ook allebei vermaakt! En zo lief ook hoe zorgzaam Rick voor Danique is en haar het liefst overal bij wil helpen..de schat!
Ik zal proberen er nu wat minder lang over heen te laten gaan voor mijn volgende blog...sowieso ben ik weer wat aan het scrappen, dus dat zal er binnenkort ook wel weer op komen!

1 opmerking:
Wat worden onze meisjes toch groot he? En wat houden ze ons toch bezig ;-) met grote kop of niet hihihi. Het is ook zo leuk dat je nou echt dingen met ze kunt doen ook zoals die koekjes bakken en schilderen, die zijn hier ook favoriet en los wandelen buiten helemaal! Lekker van genieten!
xxx
Een reactie posten