Lilypie Breastfeeding tickers

maandag 18 april 2011

reizen

Het is alweer even geleden dat ik heb geblogd..dat weet ik, maar de reden waarom ik het zo druk heb gehad is ook zo leuk! We wilde graag in juni op vakantie en dan nog graag een keertje 'ver' voordat Danique 2 word (scheelt aanzienlijk in kosten en tsja we blijven Nederlanders...) Het was even goed bedenken hoe en wat we precies wilde maar ondertussen is de knoop doorgehakt...we gaan reizen!!

Ik noem het bewust reizen, omdat echt backpacken onze reis niet te noemen is (we gaan dan wel met 2 grote rugzakken, maar we hebben wel alle accomodaties en vluchten al besproken), maar echt vakantie vrieren met je luie gat op het strand is het ook absoluut niet..

We hebben ervoor gekozen om naar Indonesiƫ te gaan, een land dat ons erg trekt wat betreft de mensen, de cultuur, het eten, de veelzijdigheid en eigenlijk alles daar om heen. Aangezien Tobias al eens in Indonesiƫ is geweest (Sumatra) en we in eerste instantie 'gewoon een hotelletje op Bali zouden nemen', hebben we gekozen voor de eilanden Bali, Lombok en een heel klein eilandje voor de kust van Lombok; Gili Trawangan (vooral die laatste is wel de moeite waard even te googlen en bij de afbeeldingen te kijken om een indruk te krijgen)..

Bij zo'n reis horen natuurlijk ook de nodige voorbereidingen waar we dan al druk mee bezig zijn ondertussen..de medische middelen voor in de tropen zijn al gekocht (ORS, norit, neusspray, antimuggenmiddel met DEET, zonnebrandcreme en aftersun), we hebben voor Danique een rugdrager 2e hands aangeschaft voor maar €5 en 't is een prima ding! Ook waren voor Danique een zonnehoedje en waterschoenen nodig en al gekocht. Marije haar paspoort is verlengd, en de afspraak bij de huisarts staat om gevaccineerd te worden voor DTP en Hepatitis A, ook heb ik het recept voor de malariapillen voor mijzelf en Danique al in huis.

Best spannend zo allemaal dus, maar met het lezen van heeeeel veeeel informatie en tips van andere (ouders), die zo'n onderneming hebben uitgevoerd gaat het vast lukken! We zijn gister met z'n drietjes naar het reiscafe van onze reisorganisatie geweest waar we ook nog het een en ander aan informatie kregen en onze vragen konden stellen..Erg leuk gedaan en ook wel fijn dat je een beetje weet met wat voor organisatie je te maken hebt, aangezien het contact in principe alleen via de mail of telefonisch gebeurd.(www.nrv.nl)

Al onze aanvragen voor de verschillende accomodaties zijn ondertussen naar het plaatselijk agentschap van NRV gestuurd om daar alles in te boeken en zowel de intercontineltale als de binnenlandse vlucht staan voor ons geboekt, dus zodra de accomodaties geboekt zijn dan is onze reis compleet (alleen moeten we zelf nog 1 accomodatie boeken voor 4 nachten in het Balinese binnenland). Ik hoop daar vandaag of morgen bericht over te krijgen. Als dat zover is zal ik weer bloggen zodat iedereen de voorbereidingen van onze reis kan volgen als hij wil ;)

Nog een korte Danique-update; ze vliegt weer vooruit op het moment, leert dagelijks nieuwe woordjes bij (de laatste: thuis, staartje, ei, ijs, olifant en trein) en geniet van alle leuke dingen die we doen. Dit kan al iets heel kleins zijn als op de fiets naar het KDV...Wel is haar eigen willetje nog steeds erg sterk, maar dat zal voorlopig nog wel even zo blijven, ze is een heerlijke dreumes waar we elke dag meer van gaan genieten en houden! <3

Geen opmerkingen: