Lilypie Breastfeeding tickers

maandag 20 december 2010

taartjes parade

Zo zeg, wat een boel taartjes de afgelopen week! Allereerst een zwangere buik taartje voor mijn collega, aangezien ze met zwangerschapsverlof gaat had ze die wel verdiend. Hij was gemaakt van naturelcake en was gevuld met tropische vruchtenvlaaivulling en lemoncurd (een echte aanraden!)


Toen was de taart voor mijn vriendinnetje Kim aan de beurt, ze wilde graag een poezentaart, ik heb hem afgemaakt met vrolijke bloemen en het bolletje wol is bekleed met aardbeienveters..humm! De vulling was gele room, abrikozenjam en gebakken appeltjes met kardemon en kaneel.


Afgelopen donderdag werd Merlijn alweer 1 jaar. Voor hem was die vrolijk gekleurde meppertje gevuld met abrikozenjam en slagroom.


Maar omdat zijn feestje pas vandaag was, had hij voor vandaag nog een meppertje voor de herkansing, een Pitch en Potch meppertje net als de grote taart. Gevuld met slagroom en kersenjam dit keer.



Dan een van de 2 taarten voor de 'grote' mensen..Net als het eerdere meppertje vrolijk afgemaakt met een heleboel cadeautjes. De taart is van een naturel biscuit gevuld met bosvruchten vlaaivulling en slagroom.


En dan als klap op de vuurpijl de echte Pitch en Potch taart. (voordat ik deze opdracht kreeg wist ik niet eens wat Pitch en Potch was, maar ik heb braaf mn huiswerk gedaan en wat filmpjes bekeken via youtube hihi)



De bovenste laag was een chocolade biscuit met stukjes chocolade er door heen en gevuld met een dikke laag aardbeienjam. De onderste laag was een naturelcake gevuld met lemoncurd en passievruchtenbavaroise. Ook deze taarten werden weer naar tevredenheid opgehaald, ik ben benieuwd of ze ook lekker gesmaakt hebben!

Geen opmerkingen: