Lilypie Breastfeeding tickers

dinsdag 24 november 2009

lanzarote

Na een heerlijk weekje vakantie zijn we weer terug in eigen land! We hebben prachtig weer gehad (een dagje wat minder), veel gezien, rustig aan gedaan en vooral lekker met zijn drietjes geweest!

Met Danique was het ook allemaal prima te doen, ze is sowieso een heel makkelijk kindje, en ook op vakantie vond ze alles best! Met vliegen gelukkig ook, tijdens het stijgen en landen heb ik haar aangelegd (jaa het lukt me nog steeds haar volledig zelf te voeden!) en in het vliegtuig heeft ze veel geslapen, super dus!

Natuurlijk hebben we ook weer een boel foto's gemaakt, hier een 'kleine' selectie:

Wachten op schiphol voordat we gaan vliegen


De eerste paar dagen hebben we het lekker rustig aan gedaan en van het mooie weer genoeten.
Danique is er al klaar voor


Spelen in de opblaasbox


Met zonnenbril


zonsondergang


Donderdag tot en met zaterdag hebben we een autot gehuurd en op deze manier het eiland een beetje verkent..een hele hoop mooie dingen gezien maar een van de hoogtepunten vond ik toch wel het Timanfaya national parc.

Donderdag zijn we een rondje noorden gereden en hebben we grotten bezocht, de oude hoofdstad Teguise, door het dal van de 1000 palmen gereden en het huis/museum van Cesar Manrique bekeken.
in de grotten


kerkje in de oude hoofdstad Teguise


In het zuidwesten van Lanzarote ligt een groot vulkanisch natuurpark, het eerste deel kun je met de auto doen, maar het grootste gedeelte daar mag je zelf niet komen en kan alleen met de bustochten die gedaan worden vanuit het park zelf. Ook kun je op een kameel een stukje van het park door!

kamelentocht door het vulkanisch national parc


In het midden van het park (waar vandaan ook de bussen vertrekken) staat een restaurantje. Al het eten dat je hier kunt krijgen is bereid met natuurlijke hitte. De grond is daar nog zo'n 400 graden! Ook laten ze hier proefjes zien om dit aan te tonen (hooi dat uit zichzelf gaat branden...water in een gat gieten dat omhoog spuit)best indrukwekkend om te zien dus!

national vulkanisch parc



El Golfo, dit is een baai met een olijfgroen meertje maar niet van algen..waardoor dit precies komt weten ze niet. Ook halen ze hier de halfedelsteen olivina uit.
Danique en ik bij dat meertje


Tobias en Danique bij zee


De laatste dag zijn we naar een dierentuin geheel in Texasstijl geweest, hier gaven ze ook shows (roofvogels/papagaaien/cowboys/zeeleeuwen) en bij de Zeeleeuwen show mochten Danique en ik met de zeeleeuw op de foto en is de onderste foto van ons drietjes gemaakt




Zondag avond zijn we alweer thuis gekomen, heerlijk om weer thuis te zijn alhoewel zo'n weekje vakantie ook wel echt super is en op zijn tijd ook wel nodig vind ik zo!

Maandag was Danique alweer 3 maanden oud en nog steeds doet ze het super! Als je kijkt naar wat ze allemaal alweer geleerd heeft in die 3 maanden...echt trots ben ik op haar :) Ze is tussendoor ook aan het wennen gegaan op het kinderdagverblijf, want mijn eerste werkdag zit er ook alweer aan te komen..gelukkig kan ik wel rustig weer beginnen met werken en strat ik met 2 dagen in plaats van 4!
Donderdag staat ook het consultatiebureau weer op het programma en krijgt Danique haar 2e prikjes (papa en mama waren vandaag aan de beurt voor de mexicaanse griepprik), ik ben benieuwd hoe hard ze dit keer gegroeid is :)

Ook zijn ze hier in huis maandag begonnen aan de badkamer..het is dus even kamperen in eigen huis, maar het resultaat mag er vast wezen!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat fijn om te lezen en te zien dat jullie het naar je zin gehad te hebben! Mooie foto's weer. :)
X Sasz

Anoniem zei

hi marije,

hier Jill van augustus mama's hyve! ik lees regelmatig je blog want ben toch benieuwd hoe het met je gaat en Danique, sinds je niet meer actief bent op hyves. wel jammer hoor! lekker een weekje vakantie gehad en wat heerlijk dat Danique het zo goed heeft gedaan. lekker makkelijk meisje hebben jullie :) ook leuke kiekjes geplaatst! je hebt een leuke blog en je kan heel leuk schrijven, lees het met veel plezier. suc6 bij het cb met Danique en geniet nog ff van je vrije dagen..
liefs Jill

Angela zei

leuk verslagje! en super foto's ik vind het echt super dat jullie het zo leuk hebben gehad meis! En ook leuk dat jullie weer terug zijn!!!
Oh ja en hij smaakte idd net zo lekker als ie eruit zag ;-)

ScrapEnjoy zei

Wow, weer leuke foto's van jullie, lekker he zo'n weekje er tussen uit, kan je heerlijk van elkaar genieten.

lieve groet Lilian