Lilypie Breastfeeding tickers

zaterdag 28 maart 2009

20 weken echo's

Afgelopen donderdag hadden we alweer de 20 weken echo, welliswaar met 19 weken en 4 dagen maar dat mocht de pret niet drukken. Ondanks de pret om weer even naar onze kleine beeb te mogen kijken vond ik het ook wel spannend! Het blijft een medische echo waarbij ze allemaal metingen doen en alle orgaantjes van de beeb nakijken. Alles was goed, een pak van ons hart! Ook het geslacht was (zonder dat de echoscopiste het wist) toch als hetzelfde beoordeeld als 5 weken geleden op de 9 maandenbeurs, ook dat was een hele geruststelling want we hadden al best wat geslachtsgebonden dingetjes gekocht.Onze beeb is wel een enorme drukte maker! De echoscopiste moest zo hard op mijn buik duwen om de beeb een beetje stil te laten liggen (anders was er niks te meten en te zien) dat ik de hele dag buikpijn heb gehad..aan activiteit dus geen gebrek! De beeb heeft op de knieen gezeten, op de rug gelegen, op de buik gelegen, met het hoofd naar links en het hoofd naar rechts.
Ik voel nog niks, maar dat is ook niet zo gek; mijn placenta ligt aan de voorkant en is erg dik waardoor ik het kindje nog niet kan voelen. Maar als ik dat zo zag op die echo mag ik bijna van geluk spreken, hihi. Beeb was hard gegroeid en woog zelfs al 348 gram!
We kregen een dvd mee waarop de hele echo stond zodat we hem thuis nog eens na konden kijken (en wat ik natuurlijk al een heleboel keer heb gedaan haha en ook aan een aantal mensen al heb laten zien!) ook nog wat foto's mee gekregen:


beeb vanaf de zijkant, hoofdje ligt links

beeb vanaf de zijkant op de rug liggend ook hier het hoofdje links maar nu ook het buikje/rugje goed te zien!

beeb vanaf de zijkant hoofdje links op de buik liggend.

Vrijdag 27 maart, nog een 20 weken echo maar dit keer in het LUMC in Leiden speciaal gericht op het hartje. Ondanks dat er donderdag geen rare dingen te zien waren was het toch ook wel weer een beetje spannend! Omdat ik geboren ben met een gaatje in mijn hart gingen ze dit bij de baby dus ook helemaal nakijken voor de zekerheid. Ook hier waren we met vlag en wimpel geslaagd en was er tot nu toe niks raars aan het hartje te zien. Tot nu toe, want kleine gaatjes die vanzelf dichtgroeien zijn nu nog niet te zien op de echo vertelde de echoscopiste. Maar grote gaten waaraan onze beeb geopereerd zou moeten worden waren er niet! Beeb was vandaag een beetje rustiger, maar nog steeds erg bewegelijk (en de echoscopiste voor mij een beetje liever;) haha) en eigenwijs. Ook hier was het geslacht weer hetzelfde als de 2 vorige keren en we mogen er nu dus ook wel vanauit gaan dat dat het ook echt wordt! (3x is scheepsrechts zeggen ze weleens toch??). We hebben 4x geprobeerd een 3D foto van het gezichtje te maken maar dat wilde helaas niet lukken omdat er steeds een armpje en de navelstreng voorlagen! Wel een 2D foto van het gezichtje van de voorkant meegekregen:

links de oogkassen en neusje, rechts de kaak te zien.

Beeb groeit goed, zit mooi op de groeicurve en zou nu dus ongeveer 20 cm zijn. Naast dat beeb goed groeit is de afgelopen 2 weken ook mijn buik hard gegroeid! Vandaag weer een paar mooie foto'tjes gemaakt. Eentje met de handen van papa:



Na de echo's zijn we nog even wezen shoppen! Voor mama een nieuw shirt en vest, wat ze vandaag maar meteen heeft aangetrokken voor de foto;) hihi. En voor ukkie een bovenlakentje, stapeltje kleertjes, een speen voor net na de geboorte en een eerste paar schoenen in MAAT 15!!!! Ze zijn zoooo schattig :) Voor de baby zijn we nu eigenlijk zo goed als klaar. We wachten nog op het matrasje dat wel al in bestelling is en dan eigenlijk alleen nog een babyfoon en voor mama voedingsbh's. Fijn hoor, dan hoeven we ons daar in ieder geval geen zorgen meer om te maken!

Vandaag weer een huisje bekeken, want ook dat moet natuurlijk doorgaan. Er zit schot in en we hebben al een leuke selectie gemaakt van waar we wel zouden willen wonen met z'n drie'tjes. Daarna nog heel even naar leidschehage geeweest en daar 3 super leuke mandjes gekocht voor op de babykamer. Een voor luiers, een voor zeep/shampoo/haarlotion enz en een waar we vast ook nog wel een leuke bestemming voor vinden!

Zo een heeeeele lange blog! Voor nu is het weer even klaar.
Tot snel weer..

1 opmerking:

Angela zei

Héérlijk hoor die lange blogs! Laat maar doorkomen! En die foto's zijn ook super. Ben blij dat ik je "geslachtsgebonden" dingetjes al heb mogen bewonderen en ze zijn echt super leuk!!! Je buikje groeit idd erg lekker door en beebje ook! Over 6 weken is het al weer ruim 950 gram dus ga maar na hoe hard je nog gaat groeien de komende tijd!
Leuk he die echo-foto's? ik krijg er ook geen genoeg van, begin al een aardige "expert" te worden in het ontrafelen ervan hihihi
geniet er lekker van meid!
xxx