Lilypie Breastfeeding tickers

vrijdag 20 augustus 2010

(o)mama 50!

Maandag 16 augustus werd mijn moeder alweer 50! De dag ervoor werd dit natuurlijk uitgebreid gevierd met een gezellig feestje. Er was een heerlijk lekker buffetje en soepje.
Maar we begonnen de middag met (jaa die eer was voor mij!) een lekker stukje taart!


Hij viel goed in de smaak en ik kreeg dan ook een hoop complimenten.
De onderste laag was naturel biscuit gevuld met zelfgemaakte passievruchtenbavaroise en ananasmango jam. De middelste laag was een chocolade biscuit gevuld met aardbeienbavaroise en zelfgemaakte 5-rode-vruchten-jam. En de bovenste laag was weer een naturelbiscuit gevuld met lemoncurd, citroenbavaroise en appelvlaaivulling met kaneel.

Danique vond de taart zo lekker dat de kleine hapjes van een vorkje haar niet snel genoeg gingen en ze stopte het hele stuk in een keer in haar mond!


Mama met haar gekregen 'Sarah'


Ook Danique haar indische oma (de moeder van Guus) was op het feestje, en omdat we die niet zo heel veel zien heb ik hier nog even wat extra foto'tjes van gemaakt ;)


Dan stond verder deze hele week in het teken van de voorbereidingen voor Danique haar verjaardag. Het leek wel of mijn nesteldrang gewoon weer terug was, want ik heb echt het hele huis was top tot teen schoon geboend! Kamer voor kamer....alle kasten leeg, schoon en weer vullen...En dan natuurlijk haar taart, daar ben ik vandaag de hele dag druk mee geweest..bakken, vullen, afsmeren, bekleden, stapelen...de basis is af! Morgen de laatste hand en dan is hij af! Morgen verder ook vast alle hapjes voorbereiden (gelukkig heb ik hulp van mijn lieve vriendinnetje Karlijn!) en dan natuurlijk 'savonds de slingers en ballonnen ophangen, cadeautjes klaarzetten om zondag groot feest te vieren!

Tussendoor heb ik deze week ook nog 'even' 2 proeftaartjes gemaakt, zo kunnen de desbetreffende personen kiezen welke smaak er in de grote taart moet komen. De ene is gevuld met citroen en de ander met aardbei.

Geen opmerkingen: