Lilypie Breastfeeding tickers

zaterdag 16 mei 2009

zwangerschaps nieuws #10

Zo een druk en roerig weekje achter de rug!

Afgelopen maandag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor het glucose tolerantie onderzoek. Ik moest eerst 3 dagen op een soort van dieet, vervolgens mocht ik vanaf zondagavond niks meer eten.
Toen we (mijn oma ging met me mee voor gezelschap en ondersteuning, lief heh!) in het ziekenhuis aankwamen werd er met een vingerprikje bloedafgenomen en vervolgens moest ik een flesje leegdrinken waar een glucosedrankje in zat, dit drankje was heeeeel erg zoet maar op de nasmaak na vond ik het niet heel erg vies! Gelukkig mocht ik de smaak een beetje wegspoelen met een slok water...Na 2 uur moest ik (nog steeds nuchter) terug komen en hebben ze bloed afgenomen (gewoon vanuit mijn arm), ook meteen om te kijken of mijn schildklier goed functioneerde en ik geen ijzertekort had. Ondertussen heb ik de uitslag van deze onderzoeken en was alles gelukkig helemaal goed!!

De hele week ben ik geplaagd door harde buiken, ook gepaard met pijn! Zoals je hier onder kunt zien is mijn buik ook weer hard gegroeid en ik denk dat die harde buiken te wijden zijn aan het toch 'iets' teveel gedaan en gewerkt te hebben..


Aankomende week ben ik lekker een weekje vrij en ik hoop er daarna weer vol goede moed tegen aan te gaan voor de laatste 6 weken voordat ik met verlof ga!
Wel heb ik voor deze week een hoop plannen, ik wil vast heel wat dingen hier in huis inpakken, veel doen voor school zodat dat maar lekker afgerond is en ik heb ook nog wel het een en ander te regelen voor de komst van de baby en het nieuwe huis..

Vandaag weer op de weegschaal gestaan (sta nog steeds op -3 van mijn begingewicht) en mijn buik opgemeten; mijn buikomvang is ruim 15 cm gegroeid!!!

Ik ga genieten van mijn weekje vrij!

Geen opmerkingen: