Lilypie Breastfeeding tickers

woensdag 27 mei 2009

zwangerschaps nieuws #11

Afgelopen maandag mochten we weer op controle komen bij de verloskundige. Alles was gelukkig goed! Mijn bloeddruk was 115/75, mijn gewicht nog steeds op -3 van mij begin gewicht en mijn baarmoeder was goed gegroeid. Ook met de baby gaat alles goed! Het hartje klopte netjes regelmatig 150 slagen per minuut en er was genoeg beweging hihi.
Enige wat iets minder is is dat ons kindje in een stuit ligt al sinds 20 weken minimaal. Ik weet ook heel zeker dat het nooit anders geweest is omdat ik nog nooit schopjes boven in mn buik heb gevoeld maar alleen maar onderin. Op zich kan het nu nog niet zo heel veel kwaad omdat het zwaartepunt van de baby zich tussen de 28e en de 32e week gaat verpaatsen naar het hoofdje en het dan alsnog wel eens voorkomt dat de baby dan uit zich zelf draait. Dat kan natuurlijk wel alleen maar als daar ruimte voor is en niet toevallig je placenta in de weg zit. dit is vaak het geval als je placenta aan de voorkant zit net als bij mij. Woensdag 3 juni hebben we een echo en daarop kunnen ze dat als het goed is zien en dan weten we hierover meer!

Ik heb de Verloskundige verteld van mijn regelmatig harde buiken en zij vertelde me dat dit in principe geen kwaad kan, mits je weet waar ze vandaan komen en hier dan wat aan doet. Als ze dan weer verdwijnen dan is het geen probleem, maar ik moest het wel goed in de gaten houden voor mezelf zeker als ze ook pijn doen zoals bij mij.

'sAvonds zijn we in Bronovo naar de informatie avond geweest. Als ik eerlijk ben vond ik deze een beetje tegenvallen voor ons. Ik had me al best goed voorbereid en ingelezen, dus wat er verteld werd dat wist ik eigenlijk allemaal al. Na de pauze zouden ze het gaan hebben over borstvoeding en zwangerschapsyoga. Aangezien wij laatst een themaavond borstvoeding hebben bijgewoond en ik heb gekozen voor een ander soort zwangerschapscursus had dit voor ons vrij weinig nut en zijn we in de pauze naar huis gegaan.

Gister hebben we het ledikantje en de commode opgehaald. We hebben dan nog wel geen huis en dus ook geen babykamer, maar omdat we gewoon nog niet weten hoe alles gaat lopen vind ik het fijn om alles toch maar in huis te hebben. Stel dat het dan nodig is, dan is het er maar in ieder geval!

Verder zijn we natuurlijk nog steeds druk op zoek naar een ander huisje, Tobias heeft gister een huis bekeken en gaat vandaag ook nog ergens kijken waarvan we allebei wel een heel positief gevoel hebben, dus ik ben zeer benieuwd!

Ik heb vandaag een lange werkdag van 11 tot 6 en dan nog van 7 tot 10, gister ook een lange dag gemaakt en toen had ik 's avonds toch weer last van een harde buik :( ben heel benieuwd hoe het vandaag gaat! Ik moet zeggen dat ik het vooral door die harde buiken toch wel zat ben. Nog maar 5 weken (en 2 dagen) en dan ga ik lekker met verlof!

Geen opmerkingen: