Lilypie Breastfeeding tickers

zaterdag 6 juni 2009

zwangerschaps nieuws #12

Zo dat is lang geleden alweer..Een hoop gebeurd, dus het wordt een lang verhaal!

Allereerst heb ik ondertussen ook het mama en baby pakket van de kruidvat opgehaald. Hij was wel wat minder als die van de etos en de prenatal, maar het blijft alijd leuk. Hieronder een foto.


Vorig weekend hebben we de commode in elkaar gezet, toen heb ik het gekke idee in mijn hoofd gehaald om het ledikantje, de commode en de plank voor aan de muur te gaan schilderen..Zo gezegd, zo gedaan. Ik op mijn fietsje naar de gamma om verf te halen en begonnen met schuren. We zitten ondertussen al de hele week in de verfrommel, wat een klus zeg! Maaar het resultaat mag er zijn, de delen die al af zijn zijn onwijs mooi geworden (al zeg ik het zelf).

Donderdag heb ik me echt ziek moeten melden. Ik had dinsdag een verkeerde beweging gemaakt bij het van m'n fiets stappen en dat was in mijn bekken geschoten. Na 2 dagen hiermee doorlopen was de pijn zo doorgetrokken naar mijn rug dat ik echt niet meer wist hoe ik moest staan/zitten/lopen/liggen of iets dergelijks. Donderdag ben ik dus niet gaan werken om mijn lichaam even rust te geven. Gelukkig gaat het nu wel weer iets beter!

Ik merk wel ook dat het wat zwaarder wordt nu hoor,alles gaat wat minder makkelijk. Op school de hele dag in dezelfde houding zitten doet bijvoorbeeld echt gewoon ronduit pijn :( Gelukkig is het nog maar 3 weekjes! Ik schiet al lekker op en het eind is in zicht, wat zal dat een last zijn die van me afvalt zeg...nu nog even hard eraan werken!

Woensdag 3 juni hadden we de 30 weken echo. Tobias kon niet mee, maar ik had goed gezelschap van Anne en Karlijn. De echo zelf viel een beetje tegen, het leek wel of ze ons zo snel mogelijk weer buiten wilde hebben. Ze was heel kortaf en legde ook amper wat uit. Met het kindje is gelukkig alles goed. De groei verloopt precies volgens het boekje en beeb zou 1344 gram wegen (bij de 20 weken echo was dat 348 gram, een kilo gegroeid dus!!). Alles zag er goed uit. De avond van te voren had ik ineens wat gevoel ook bovenin m'n buik en ik zei al voor gein tegen Tobias; zal je zien dat beebje zich net heeft omgedraaid! En ja hoor, dat werd bevestigd..het kindje is inderdaad om gedraaid en ligt nu met het hoofdje naar beneden. De echoscopiste zei wel dat dit nog heel goed kon veranderen, want tsja we zijn nog niet bij de 35 weken!

Ook nog een mooie foto meegekregen van het hoofdje vanaf de zijkant, bij precies 29 weken en 3 dagen. Het mondje en de neus zie in het midden bovenin.


Ik heb van de week ook de kraamzorg maar eens gebeld, in de brief stond aangegeven dat ze in de zevende maand (waar ik bijna doorheen ben) langs zouden komen, maar ik had nog niks gehoord. Ze waren me vergeten!! Nu hebben we maar meteen een afspraak gemaakt en komen ze donderdag 11 juni langs.

Het begint nu echt steeds harder te gaan lijkt wel, Ik heb echt het gevoel dat ik gisteren nog af zat te tellen tot de 100 dagen grens en nu hebben we alweer bijna de 70 dagengrens bereikt! Nog 4 weekjes werken en dan ga ik ook al lekker met verlof!

Ook met ons langdurig projct 'huis' begint het weer iets te vorderen. In principe zijn we nu van het huis in de van Nealtwijckstraat af, het voorlopig koopcontract was daarvoor al getekend dus dit gaf wat voeten in de aarde. We zijn zoals ik geloof ik al gezegd had meteen weer gaan bezichtigen en hebben een leuk huisje gevonden in de buurt van het KJplein in Voorburg. Hier zijn we allebei erg te spreken over en we hebben gister het eerste bod uitgebracht! Het streven is om de overdracht dan per 1 augustus te laten plaatsvinden. Dat zou mooi uitkomen want hier moeten we er de 31e uit zijn. Ik ben heel benieuwd hoe dit nu zal gaan verlopen..

Geen opmerkingen: