Lilypie Breastfeeding tickers

maandag 29 juni 2009

rottigheid

Ging het al die tijd zo goed met mij en mijn zwangerschap, geen klachten en geen 'echte' kwaaltjes! Daar is sinds zaterdag verandering in gekomen!

Zaterdagochtend viel ik eigenlijk zomaar uit het niets flauw! na even rustig gezeten te hebben, wat gegeten en gedronken en verder nog veel meer rustig aan gedaan te hebben ging het eigenlijk wel weer heel goed. Aangezien ik wel vaker flauw gevallen ben (dat was dan wel voor mijn zwangerschap) hechtte ik er niet al te veel waarde aan. In de loop van de dag toch heel even naar het winkelcentrum gegaan voor wat kleine moet dingetjes. Daar aangekomen kreeg ik onwijs last van hartkloppingen met (ik noem het maar) zweetaanvallen..:S Omdat dat maar aan bleef houden, ook terwijl ik rustig op een bankje ging zitten ben ik maar weer naar huis gegaan en heb voor de zekerheid de verloskundige maar even gebeld. Zij vroeg mij of ik wel gewoon goed gevoel had van de baby, toen realiseerde ik me eigenlijkpas dat ik beeb al sinds ik was flauw gevallen niet meer had gevoeld!

De verloskundige is thuis langs geweest en wat haar opviel was dat ik een knalrood gezicht had, overmatig zweette en mijn buik juist ijskoud was! Mijn bloeddruk was echter wel gewoon heel goed en ook het hartje van de baby klopte mooi regelmatig. Ook lag beeb nog netjes met het hoofdje naar beneden. Ze verwachtte dat het toch door de warmte kwam (wat mij zelf erg sterk leek, want ik had nog helemaal geen last gehad van de warmte ook niet terwijl ik aan het werk was) en dat als ik heel rustig aan zou doen ik ook de baby wel weer zou gaan voelen. Mocht dit niet het geval zijn moest ik rond etenstijd maar even terug bellen.

Nou ik heb geloof ik nog nooit zo rustig aan gedaan (alleen even vlug een paar keer gedouched want al dat gezweet..bah!) maar rond etenstijd had ik nog de baby niet gevoeld! We moesten dan toch maar even langs het ziekenhuis gaan voor een CTG scan. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb 2x een half uur aan de CTG gelegen, elke 10 minuten werd mijn bloeddruk opgemeten, er is een echo gemaakt en er is bloed geprikt. Dit bleek allemaal goed te zijn. Enige wat wel wat verhoogd was, was mijn eigen lichaams temperatuur..Ik vond het wel heel fijn dat je in ieder geval op die echo kon zien dat de baby goed bewoog (ondanks dat ik dat dus zelf op de een of andere manier niet voel)..Ik werd naar huis gestuurd met de mededeling heel rustig aan te moeten doen en alles goed in de gaten te houden.

Ook gister heb ik dus weer niks uitgevoerd en heel rustig aan gedaan..maar nog steeds geen tot amper gevoel van de baby. Echt heel minimaal, alsof het weer helemaal in het begin is; is het nou wel of niet de baby??
Ook kreeg ik gister avond weer zweetaanvallen en had ik weer verhoging..Mijn buik blijft ook maar zo ijskoud..Ik heb voor de zekerheid net toch nog maar weer even de verloskundige gebeld en moet vanmiddag toch nog maar weer even langskomen..Ik ben heel benieuwd wat zij zegt!

Nog even wat leuk nieuws: Morgen het vooropig koopcontract tekenen!! Ook is de notaris uitgezocht en die gaat voor ons aan het werk zodra het voorlopig koopcontract binnen is..Tobias gaat straks naar het nieuwe huis voor de taxatie en neemt dan gelijk wat maten op zodat we ook wat kunnen gaan verzinnen voor op de vloeren en muren en voor voor de ramen! Er zit weer schot in! YEAH..

2 opmerkingen:

Joyce zei

Weet niet of je me nog kent (van scraptastisch) Maarre... Ben steeds je blog aan 't lezen over jullie kleine spruit !! Leuke foto's hebben jullie gemaakt, en wat een leuke schattige spulletjes heb je al allemaal.
Goed nieuws over jullie huisje, maar dat andere verhaal is wel errug klote zeg!!! Doe maar heeel rustig, hoop dat alles weer wat beter met je gaat ? Succes verder !! Lees de rest wel weer op je blog :D

Anoniem zei

Tjesses Marije...wat zal je geschrokken zijn meid!Goed dat je ze je zo in de gaten houden, je hebt tenslotte een heel kostbaar kind bij je. Ik hoop zo van harte dat het snel goed is..sterkte!
Wat betreft je huisje, toppie!