Lilypie Breastfeeding tickers

zaterdag 30 oktober 2010

Danique 14 maanden

Alweer 14 maanden...de tijd vliegt! Danique is ondertussen uitgegroeid naar een vrolijke, ondernemende, sociale, gezellige dreumes..Ze kwebbelt de oren van je hoofd in haar eigen taaltje en banjerd het liefst de hele dag rond! Lopen heeft ze goed onder de knie en kruipen doet ze dan ook nog maar zelde..

Ze is dol op boekjes lezen of voorgelezen worden..


en zoals ik al zei; erg ondernemend! We komen momenteel oren en ogen te kort, zo ook deze keer dat ik na haar uit bad gehaald had en weer aangekleed had ik de badkamer deur open had laten staan en haar badje nog niet had opgeruimd..met de net uit de keuken gepikte nieuwe afwasborstel in haar hand vond ik mevrouwtje weer vrolijk spetterend in haar badje!


Ook is ze de hele dag 'op zoek' naar dingen die niet mogen en trekt dan ook het liefst alle kasten leeg, drukt op alle knopjes en weet alles te vinden...
Opletten geblazen dus!

Dametje wil alleen momenteel alleen eten wat ze zelf met haar handjes in haar mond kan stoppen eten..en tsja, dat kan nou eenmaal niet altijd! Alhoewel we daar natuurlijk wel zo veel mogelijk rekening mee proberen te houden. Wel krijgt ze sowieso nog 2x per dag borstvoeding, waar ik best trots op ben! Ondanks dat ze dus erg slecht eet groeit ze wel goed in haar eigen lijntje door. Afgelopen donderdag zijn we weer even wezen wegen, 9300 gram alweer en 77 cm's lang! Haar prikken krijgt ze 13 december pas omdat ze net 2x flink ziek geweest is.

Haar haartjes beginnen ook door te groeien en met wat moeite lukt het al om 2 staartjes te maken met haar hele haar! Wel zijn er aan alle kanten extra speldjes nodig om alles bijeen te houden ;) hihi



Maandag heb ik haar eerste oudergesprekje gehad op het kinderdagverblijf. Niks bijzonders hoor, maar wel erg leuk om te horen hoe ze het daar op de groep doet!

Zoals je begrijpt zijn we onwijs trots op ons lieve alweer grote meisje! Wat een enorm lekkerding is ze toch en wat kunnen we ondanks haar streken toch om haar lachen...

Danique, ik hou van je! <3

1 opmerking:

Angela zei

hahahah lekker kind, al net zo'n ondeugdje als pix, ik zie het al weer!!! pix kan nu ook 2 staartjes yeahhh staat toch wel zo lief he? bij daan ook! heerlijk!!!
xoxo