Vrijdag avond om ongeveer 9u begonnen de weeën door te zetten, helaas vorderde mijn ontsluiting niet. Zaterdag middag heb ik daarom met medicijnen in het ziekenhuis een paar uur geslapen. Daarna mochten we weer naar huis op de hoop dat het dan wel weer door zou gaan zetten. Helaas was dit niet het geval. Om half 10 zaterdag avond was ik echt helemaal op, na ruim 24u weeën opvangen. Ik kon niet meer, weer mochten weer terug naar het ziekenhuis waar ik een ruggenprik gekregen heb en Tobias en ik geslapen hebben. zondagochtend werd ik wonder boven wonder wakker met volledige ontsluiting en gebroken vliezen! Het was wachten tot ik persdrang had. Om kwart voor 10 mocht ik gaan persen, maar omdat Danique haar hartje niet genoeg herstelde na een wee is om kwart over 10 besloten om haar met de vacuumpomp en een klein knipje te gaan halen. Dat ging allemaal heel snel, om 10.28u was ze er!!
Daar is ze dan eindelijk!
Nadat je helemaal bent nagekeken, gewogen en aangekleed mag je naar papa! Een klein beetje onwennig is het nog wel..maar toch ook wel heel mooi :)
In het ziekenhuis kwamen Trotse overgroot opa, overgroot oma, opa, oma en ome Axel al even naar Danique kijken.
Nadat ik zelf uit bed was geweest en had geplast mochten we om half 4 naar huis. Om 4u ongeveer waren we thuis en was daar ook meteen Saskia van de kraamzorg om ons op te vangen.
Tobias zijn vader en broertje kwamen na thuiskomst ook even kijken.
De eerste nacht was best een beetje zwaar. Ik heb erg veel last van spierpijn en kan daardoor vrij weinig. Ook is het voor mij, maar ook voor Danique even wennen met de borstvoeding. Een vrij onrustig nachtje dus..
Dag 2
Om 8u was daar weer de kraamzorg, vandaag kwam Gaby. Een drukke dag, Papa is zijn dochter aan gaan geven bij de gemeente. We hebben veel en goed geoefend met de borstvoeding. De verloskundige is nog even langsgeweest voor alle controles en papa heeft Danique voor het eerst in bad gedaan. Ik kan nog niet zo lang staan, krijg dan erg last van trillerige benen van de spierpijn.
Lekker in bad bij papa!
Zoo weer mooi aangekleed.
Ook vandaag nog even visite, Karlijn is even langs geweest.
Na een wat onwennige en ook wel een beetje tegenvallende nacht gaat het nu een stuk beter! Ik voel me alweer wat beter en ben ook weer wat mobieler en Danique doet het super..met voeden oefenen we gewoon nog even verder, maar ook dat gaat al een stuk beter..
Wij gaan nog even genieten van onze dochter!

10 opmerkingen:
wat een mooie meid! dat heb je goed gedaan hoor! petje af! Jij ziet er ook stralend uit en papa schijnt ook al helemaal op!!!
Geniet lekker en ik spreek je snel weer meid!!
ps geweldig pakje! Dat staat pixie ook zo leuk ;-) heb het zelfs in nóg een maatje groter gekocht omdat ik het zo leuk vind.
Dikke kus en knuffel voor jullie alle 3!!
xxx
Gefeliciteerd!! geniet ervan!!
Ahh wat een schatje! Gefeliciteerd meis & Tobias!! :D Hopelijk herstel je snel. :)
liefs & dikke knuffel
xx Sasz
lieve marije en tobias natuurlijk, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Danique! Mooi meisje...geniet van elkaar en doe kalm aan...en Danique, welkom in deze wereld!
Wat een pracht van een dochter! Toen ik gisterenavond in mijn bed lag moest ik aan je denken of de baby er al zou zijn.
Een dikke proficiat voor mama en papa. Gezellig verder met zijn 3 en. En ja borstvoeding is effen wenne he. Maar alles komt wel in orde. Jullie zien er trouwens geweldig uit. En nu maar genieten en veel foto's maken. Ben benieuwd naar de eerste scrapsel van je dochtertje.
van harte gefeliciteerd!!!
HEy Marije!wat leuk een dochtertje!!!en wat ziet ze er schetig uit!!!prachtig werk hebben jullie geleverd!!!na lang werken!!!wat een bevalling laat je nu maar lekker verwennen!je herstelperiode is ook erg belangrijk!
Wat een erg leuke namen heeft ze gekregen!!!leuk dat mijn Feline er ook in zit!
Wist je trouwens dat Feline het vriendinnetje van bambi is!!!
Nou meid ga maar lekker genieten en een dikke proficiat!
Liefs pina
GEFELICITEERD, met jullie dochter Danique...... wat een aparte naam zeg.
Het is een lekker dotje om te zien.
Lieverd geniet van en met elkaar.
liefs Lilian
Wat een prachtmeid!!! Echt ze is heel mooi! Ik ben echt zo trots op jullie alle drie! Jullie zien er zo mooi uit samen! Geniet er maar goed van en zorg goed voor jezelf!
Ze is echt van jullie, jouw ogen volgens mij :)
Dikke kus!
Marloes (en Karin)
Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter! Mooie naam heeft ze gekregen! Heel veel geluk samen gewenst met dit kleine wonder!
Groetjes Céline
Een reactie posten