Lilypie Breastfeeding tickers

vrijdag 10 september 2010

bon bini!!

Bon bini!!!
Ja hoor, we zijn er....onze lang naar uitgekeken reis is werkelijkheid geworden! Woensdagochtend al heel vroeg zijn we vertrokken naar Schiphol, na ingechecked te hebben en de douane gepasseerd te zijn hebben we lekker ontbeten, een beetje rondgewandeld en met Danique naar de vliegtuigen gekeken..


Toen werd het ondertussen tijd om richting de gate te gaan om te gaan boarden. Onze handbagage werd gechecked, de tickets ook, we gaven de kinderwagen af en gingen aan boord. Mooie plaatsjes hadden we en we hebben een rustige maar wel lange vlucht gehad! Danique heeft zich goed vermaakt, met even wandelen/kruipen door het vliegtuig..


..en een beetje spelen.


Na zo'n 10u vliegen (Danique heeft maar 2,5u geslapen op de hele reis! maar heeft zich toch prima gehouden en is op een uurtje wat huilerig zijn na, erg gezellig geweest!)landden we veilig en wel op Aruba. Hier gingen wat mensen uit, en er kwam wat mensen bij waarna we verder vlogen en 20 minuutjes later landden op Hato airport (Curcao) een uur vroeger dan gepland. Na het inleveren van de ingevulde immigratiekaarten en het krijgen van een mooie stempel in onze paspoorten konden we de koffers zo van de band halen. Het wachten was begonnen en we sloten aan in de ellenlange rij voor de douane. De arme man stond alleen om alle koffers en de handbagage van het hele vliegtuig vol Nederlandse touristen te checken. Na zo'n 20 man vond hij het wek welletjes geweest, of hij onze mooie blauwe ogen vertrouwde, het bijna koffiepauze was of er gewoon geen zin in had, we weten het niet..maar belangrijker was, iedereen mocht zo doorlopen! hahaha
Na ons gemeld te hebben bij de mevrouw van de reisorganisatie en het inleveren van onze koffers stapten we met zo'n 20 man in een bus dat bij ons voor niet meer dan 8-10 personen gebruikt zou worden...maar ach ja, het kan hier allemaal! Na een uurtje (We moesten heel wat resorts langs, er werd regelmatig getoeterd naar bekenden en zelfs nog even gestopt zodat de chauffeur kon bij kletsen met een bekenden) kwamen we aan bij ons resort; Chogogo.

Ons appartement is super, lekker ruim, we hebben 2 slaapkamers en 2 badkamers, een uitgebreide keuken met zelfs een vaatwasser (!!), een ruim terras en niet onbelangrijk; airco! haha
Na zo'n lange reis waren we wel even toe aan verkoeling, we hebben onze zwemspullen aangetrokken en meteen maar een frisse duik in het zwembad genomen, heerlijk :) Na ons weer aangekleed te hebben zijn we nog even wat gaan eten bij het resort-restaurant en daar viel Danique ein-de-lijk in slaap (het was ondertussen 20.30u in Curacao dat betekend 2.30u in NL!!!!!) Ook wij zijn op tijd gaan slapen (wel na 21.00u anders komen we nooit van die jetlag af:P).

Jetlag?? nou we hebben nergens last van, en slapen gewoon lekker tot 7.00u de volgende ochtend! Ook, Danique..na lekker buiten te hebben ontebeten en al verwelkomd worden door deze mooie salamander naast ons terras


gaan we richting het strand waar we om 9.15u een bijeenkomst hebben vanuit de reisorganisatie, er wordt het een en ander uitgelegd over het eiland en er is mogenlijkheid tot het boeken van een excursie. Wij boeken voor volgende week zondag een boottocht naar het onbewoonde bouty eiland klein curacao. Hier gaan we lekker bbq-en op het strand en kunnen we snorkelen (hopelijk spotten we nog wat schildpadden) of gewoon lekker genieten van het witte strand en de helder blauwe zee, we zijn benieuwd!! We blijven voor nu nog even hangen op het strand van Jan thiel, ook absoluut geen straf!



Hier spotten we ook deze mooie tropische vogel..


Na een poosje gaan we terug richting ons appartement zodat Danique even kan slapen en wij even lekker kunnen relaxen.
'smiddags gaan we met het lokale busje naar Willemstad waar we lekker lunchen, de floating market (drijvende markt; kooplieden vanuit Venzuela varen elke dag naar curacao om vanaf hun boot allerlei vers fruit en vis verkopen)

Ik ga op de foto met 2 leguanen,


we bezoeken de pontjesbrug (maar zijn nog niet naar de overkant geweest, omdat de brug open was toen wij klaar waren met lunchen, dat doen we in de loop van de week nog wel!), zijn langs de waterfortboogjes gelopen en hebben nog wat boodschapjes gedaan.


'savonds merkte ik toch wel dat ik erg moe was (jetlag???) en ga om 21.00u al lekker naar bed. Danique en ik slapen heerlijk 'uit' tot 8.15u! en we ontbijten rustig met z'n 3tjes waarna we lekker even naar het zwembad gaan.




Na even lekker afgekoeld te zijn (ja ja het is hier rond de 30 graden en ook 'snachts koelt het amper af) zijn we terug gegaan naar het appartement zodat Danique lekker even kon slapen. Ik ben met de supermartkservice mee gegaan om boodschappen te doen terwijl Tobias in het appartement bij Danique bleef. Gelunched met heerlijk pasteitjes en nu gaan we weer richting het strand!

Er staat nog een heleboel leuks op het programma en vanaf zondag hebben we een huurauto. Wij vermaken ons wel! Tot snel weer, ik zal kijken of ik na het weekend nog weer een keertje kan updaten...

Ayo!!

1 opmerking:

pina zei

wat gaaf om jullie verhaal te lezen geniet er maar lekker van want hier in nederland is het 3 x niks met het weer.........gisteren de zon en vandaag regen dus pik genoeg zonnestralen op.......groetjes pina