Lilypie Breastfeeding tickers

dinsdag 21 september 2010

rustdag, grotten van Hato en likeurmuseum

Donderdag hielden we een rustdagje, Danique was wat vermoeid door het onrustige slaapritme en we waren al heel wat daagjes achter elkaar op stap geweest..dus zelf waren we ook wel toe aan een dagje niksen...het is tenslotte vakantie!

We hebben lekker wat gezwommen en aan het zwembad gelegen en 's avonds hebben Danique en ik een ijsje gegeten...nou vond ze het leuker om mij haar ijsje te voeren dan er zelf van te eten! haha



Vrijdag rustig op gestaan om vervolgens richting de grotten van Hato te vertrekken, onderweg hebben we een enorme bui gehad en ook terwijl we in de grotten waren en toen we terug liepen naar de auto regende het pijpenstelen...maar zelf zulke buien hier, zijn eigenlijk wel even erg lekker aangezien het ook 'snachts niet echt afkoeld en dat dus alleen gebeurd tijdens een lekker regenbuitje!

De grotten werden vroeger als schuilplaatst door de slaven gebruikt, en nu sinds een jaar of 20 als toeristische trekpleister. Nu wonen er alleen nog wat kleine vleermuizen in.
Het zijn erg mooie grotten en jammer genoeg is dat op de foto's niet goed over te brengen, maar toch om een beeld te geven zet ik ze hier neer.



De plannen waren om na de grotten richting strand te gaan, maar door die regenbuien durfde we niet zo goed (we blijven hollanders heh), en zoals het in Nederland als het regent dat meestal de hele dag doet, is dat hier op Curacao niet het geval en hadden we best naar het strand kunnen gaan, want binnen de kortste keren was het weer een stralend blauwe lucht en 30 graden! Mja ondertussen hadden wij onze plannen al om gegooit en waren op weg naar het Chobolobo landhuis gegaan, waar het Curacao bleu likeur museum gevestigd is.



Hier konden we zien hoe de likeur gemaakt werd, hoe er nog veel met de hand gedaan wordt (zoals de doppen op de flessen doen en het stickeren van de flessen), en mochten we natuurlijk ook even proeven van alle 4 de verschillende smaken die hier werden gemaakt.




Danique in haar autostoeltje


'smiddags bij het appartement hadden we toch ook nog een flinke bui:


Danique lekker aan het genieten van haar koekje en haar flesje sap op het bed.


Een beetje een rommelig dagje, maar wel weer leuke dingen gedaan!

Geen opmerkingen: