Lilypie Breastfeeding tickers

dinsdag 21 september 2010

Willemstad

Willemstad, ook hier moesten we natuurlijk een dag aan wijden...Al op tijd zijn we richting de stad vertrokken, een 20 minuutjes rijden vanaf ons appartement, en met ons auto'tje met airco is dat helemaal geen straf! We parkeerde de auto en liepen richting de koningin Emmabrug (de pondjesbrug), die dit keer wel dicht was zodat wij er over heen konde lopen en natuurlijk wat leuke foto's konden maken van ons op de brug en de handelskade met al die gezellige felgekleurde herenhuizen.






Aan de overkant (Otrobanda wat ook daadwerkelijk 'overkant' betekend) vonden we dit mooie landhuis, vooral de kleur sprak me aan, welke lekker opvallend tussen een hoop pastelkleurige andere gebouwen in stond.


We bezochten het Riffort, het oude vesting fort dat ondertussen volledig is he moderniseerd binnen de oude vestingmuren tot een gezellige bedrijvenis met winkeltjes, eettentjes en een hotel.


We brachten een bezoekje aan het Kura Hulanda Museum, waar de afgelegde weg van de slavernij werd uitgelegd en uitgebeeld, en natuurlijk ook welke invloede dit had op de Curacaose cultuur.


We aten tussen 'de locals' in Marche bieu, een grote overdekte markt waar 's ochtends vroeg al begonnen wordt met het koken van lokale gerechten, die tegen lunchtijd voor een kleine prijs verkocht worden. Wij kozen een lekkere rundvlees stoofpot en die ging er goed in!



'sMiddags, had Danique bedacht de schoonmaak wel te willen helpen en viste de bezem uit de kast waarmee ze vervolgens het halve appartement door wandelde! Want tsja, dat wandelen van haar dat heeft ze hier goed geoefend en gaat haar dan ook steeds makkelijker en beter af!

Geen opmerkingen: