Lilypie Breastfeeding tickers

donderdag 23 juli 2009

nog een controle..

Vanochtend was het ziekenhuis weer aan de beurt. Om 11 uur had ik de afspraak bij de verpleegkundige op de poli gyneacologie. Hier werd ik aangesloten aan alle apperatuur en heb ik een half uurtje gelegen. Het hartje van de baby deed het netjes en ook was er veel activiteit te zien! (gelukkig maar want daar kwamen we voor) Wat wel aanzienlijk was veranderd sinds vorige week was mijn hardebuiken/weeën activiteit. Het is een soort ruitjespapier met een 0-lijn. Vorige week lag het gemiddelde echt op de 0-lijn, maar nu lag deze constant 2-3 hokjes daarboven met nog uitschieters naar boven ook erbij. Dat kon ook bijna niet anders, want het rommelt best al een beetje! Afgelopen 2 nachten heb ik weinig geslapen en best al heel wat last gehad van (jammergenoeg onregelmatige) weeën.

Daarna naar de wachtkamer voor de afspraak om 11.45 uur bij de gyneacoloog. Mijn moeder zat daar al op me te wachten, want zij ging met me mee. Leuk ook juist, want dan kon zij de baby ook nog even zien met de echo!
Ik had dezelfde gyneacoloog als de vorige keer, dat vond ik wel fijn want ik vind haar wel leuk en ze is vrij uitgebreid met de echo..en dat is natuurlijk altijd leuk!

Het eerste wat ze zei was dan ook dat alles er netjes uitzag (op de CTG), en dat ik vast al wat last had van weeën. Ik begon te lachen en vertelde haar over de afgelopen 2 nachten.
We gingen naar de echokamer en toen voelde ze eerst of dat beeb al ingedaald lag. In tegenstelling tot afgelopen maandag kon ze beeb nu niet meer uit mijn bekken 'wippen'. Ons kindje is verticaal gedraaid en ligt nu ook volledig ingedaald!

Op de echo was goed te zien dat ik nog steeds veel vruchtwater heb en dat daardoor beeb ook echt alle ruimte nog heeft. De navelstreng werd gemeten, wat ook allemaal goed was. Uitgebreid hebben we de baby helemaal bekeken en heeft ze ook veel uitgelegd, erg fijn!
Ook heb ik een mooie foto van het voetje meegekregen (vanaf de onderkant gezien, de 5 rondjes erboven zijn de teentjes);


Letterlijk waren de woorden van de gyneacoloog; de baby ligt er helemaal klaar voor en jouw lichaam is ook al lekker aan het rommelen, dus het zou mij niets verbazen als het allemaal niet meer zo lang op zich zou laten wachten.
Kijk, dat is nou nog eens leuk nieuws! Nog even en we kunnen lekker van ons kindje gaan genieten!!

2 opmerkingen:

Angela zei

nou fijn te horen dat alles weer oke is meid! Ik help het je hopen dat je kindje wel mee werkt en niet als de mijne nóg 4 weken op zich liet wachten!
xxx

Unknown zei

Spannend allemaal marije !
Aftellen !! :D
Hou ons op de hoogte!

Liefs Lisette