Vandaag weer naar de verloskundige geweest. Het liep behoorlijk uit vandaag en we (Tobias was dit keer mee) hebben wel 3 kwartier moeten wachten tot dat we door de eigenlijk dienstdoende verloskundige werden geholpen. Ze had het heel rustig met bevallingen en huisbezoeken waardoor ze naar de praktijk was gekomen en daar kwam ze goed van pas haha. Het was lekker ouderwets allemaal, want zij had natuurlijk alleen de apperatuur bij zich die e gebruikt op huisbezoek maar dat is niet erg. Heeft ook wel weer wat vind ik!
Hartje van de baby klopte goed, baby ligt ook ingedaald maar was nog wel uit mijn bekken te wippen (wat een rot gevoel is dat zeg!). Maar stel dat mijn vliezen zouden breken dan hoefde ik niet plat te gaan liggen. Bloeddruk was ook weer netjes 110/70. Ze vond wel mijn buik erg hard, dat klopte ook wel en de laatste paar dagen heb ik bij elke beweging die ik maak ongeveer een harde buik! Zolang er geen regelmaat in zat was dit geen probleem!
Ook ben ik waarschijnlijk van de week mijn slijmprop verloren, maar dat maakte niks uit..doordat ik nu wat verder in de zwangerschap ben gaat je baarmoeder wat wijder staan dus dat kon geen kwaad. Zolang ik maar geen bloed verloor.
Omdat ik ons kindje eigenlijk nog steeds amper voel heeft ze me toch weer even doorgestuurd naar Bronovo voor een CTG en echo. Voor mijn eigen, maar ook die van de verloskundige, geruststelling om even na te laten kijken of alles goed was!
Ik naar Bronovo waar ik om 14.00u terecht kon voor de CTG, deze was gelukkig helemaal goed. Daarna moest ik wachten tot ik bij de gyneacoloog terecht kon, waar ze me hadden ingeplant om 15.50u..dat betekende anderhalf uur wachten! Pfff
Bij de gyneacoloog heeft ze eerst een echo gemaakt waarop ook weer te zien was dat beeb het goed deed en ook goed bewoog! Ze heeft de navelstreng helemaal doorgemeten om te kijken of de baby wel gewoon genoeg aan en afvoer heeft en ook die was perfect.
Omdat in de laatste weken van je zwangerschap het gevoel van de baby je controle geeft over de conditie van de baby en ik dus die controle mis wilde ze wel dat ik naast elke week een bezoekje aan de verloskundige ook een bezoekje bij de gyneacoloog met daarbij behorende echo en CTG.
Ik heb dus maar meteen afspraken gemaakt en dat betekend dat ik nu dan elke maandag of dinsdag naar de verloskundige moet en elke dinsdag naar de gyneacoloog. Ze houden mij en de baby dus gelukkig goed in de gaten!
Ook bij haar moest ik van de verloskundige even aangeven van het slijmverlies en de gyneacoloog bestempelde dit ook als het verliezen van de slijmprop. Echter was dit geen probleem ook volgens haar want (en daar heeft ze natuurlijk gelijk in) om te bevallen heb je sowieso ook weeën nodig en zolang die er niet zijn is er niks aan de hand.
Vanochtend kregen we ook de proefdruk van het geboortekaartje binnen en dat is nu dus ook allemaal rond. Ergens deze week de enveloppen ophalen zodat ik kan beginnen met schrijven!
dinsdag 14 juli 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten