Lilypie Breastfeeding tickers

zaterdag 8 mei 2010

taartjes

Nu ik me weer wat beter voelde ben ik 2 taartjes gaan maken gister, eentje op bestelling voor Wieteke. En eentje gewoon om eens wat te proberen en mijn nieuwe bakblik te testen..

...het is een heel klein rondje van 12,5 cm doorsnede en erg hoog geworden. Mja alles aan deze taart ging dan ook mis, op de strik na! Eerst wilde het biscuit (de cake) niet uit de vorm waardoor die echt verminkt was, daarna ging het vullen scheef en tot overmaat van ramp scheurde ook nog eens mijn volledige fondant weg tijdens het bekleden..grrr



Uiteindelijk heb ik het toch nog redelijk weten op te lossen en is dit het resultaat. Maar wat een rording was dat zeg..we hebben hem ook maar meteen aangesneden want hij moest maar op, dat rotding!



Het enige wat wel redelijk lukte was de strik! Hij was trouwens gevuld met zelfgemaakte chipolata bavaroise (2 laagjes) en een laag sinasappelmarmelade.



Hierdan de taart voor Wieteke, of eigenlijk voor haar oma. Vanavond komt ze hem halen, maar de foto's hebben ze al gezien.




Hij is gevuld met citroenkwarktaart bavaroise en lemoncurd, lekker fris dus!

1 opmerking:

Angela zei

wat ik al zei, ik vind hem mooi zo, slim gefotografeerd dan! en het bolletje ook trouwens!

xxx
ps ennuhh waar het heen gaat is het ook zo mooi niet hoor ;-) als hij maar lekker was in dit geval!