We begonnen in Tabanan bij de vlindertuin. Enorm grote vlinders vlogen hier in de mooiste kleuren. ook waren er heel veel poppen en een aantal vlinders die vanochtend geboren waren. Deze waren nog aan het 'drogen' en zetten ze zo op je tshirt, liepen via je arm naar je rug en bij mij werd er een in mijn haar gezet! Als ze 'droog' waren en konden vliegen dan mochten ze de tuin in.
We reden door richting de Jatiluwih pas, maar helaas hadden we pech, de rijst was al geoogst en dat betekend dat de rijstvelden dor waren. Ondanks dat een prachtig uitzicht, maar de bekende groene rijstvelden hebben we hier helaas niet gezien.
Danique was onderweg al in slaap gevallen en heeft lekker languit op de achterbank liggen slapen...toch handig dat dat hier allemaal kan en mag!
We reden door richting het noorden en stopten onderweg nog even bij een marktje waar we pinda's en bananen kochten. We aten daar in de buurt wat bij een restaurant en we hebben een kijkje genomen bij de vliegende honden. Ze hadden er nog meer dieren als een slag, een luwak kat en grote leguanen. Die vliegende honden vind ik toch wel intrigerende dieren, de huid van de vleugels ziet er heel apart uit en ondaks dat we er ergens een beetje 'eng' uitzien, kijken ze toch ook wel lief uit de ogen. We hebben het maar niet aangedurft om ze ook echt vast te houden...
Danique en Ateng
De vliegende hond met een lolly
Die pinda's hadden we natuurlijk niet voor niets gekocht, want waar Danique al weken naar uitkeek; we gingen vandaag kijken bij de Apen. Er zijn meerdere plekken hier op Bali waar apen zitten, maar niet overal zijn ze even leuk, de meeste apen zijn erg brutaal en agressief. Het fijne van onze gids is dat hij ons tips kan geven. Deze apen bij de 'monkeypas' zijn heel leuk en ook echt te bekijken en voeren met Danique. Het waren vooral kleintjes en Danique kon haar lol op, want Ateng had 2 mega zakken met pinda's voor haar gekocht.
Heel serieus gooide ze steeds een handje nootjes naar de apen!
We reden door naar het noodelijkste puntje dat wij bezocht hebben; de gitgit watervallen bij Singaraja. Er zijn er 3 maar wij hebben de 'middelste' genomen, die ene waar je bijna geen toerist ziet, maar welke toch ook prachtig is! Ik hoef hier denk ik niets aan toe te voegen, kijk maar naar de foto's!
Op onze weg terug bezochten we als laatst voor vandaag de tempel gelegen in het Bratan meer. De tempel was volldig versierd omdat er deze week een belangrijke crematie zal plaatsvinden. Erm mooi om te zien, maar we hadden allebei een beetje het gevoel het toch jammer te vinden dat de schoonheid van de mooie tempel nu 'verstopt' werd.
'sAvonds zijn we met Maren (die ik heb leren kennen bij de kookworkshop en met wie we ook de fietstocht hebben gedaan) gegeten in Sanur. We hebben lekker Italiaans gegeten voor de afwisseling en het was weer erg gezellig. Na nog een ijsje toe zijn we lekker terug gegaan naar het hotel en gaan slapen. Morgen alweer de laatste dag met Ateng en onze een-na-laatste dag hier op Bali voordat we terug vliegen naar NL helaas....

1 opmerking:
wat een leuke verhalen en mooie foto's! mijn belevenissen kun je volgen op www.marenslangen.waarbenjij.nu - ben wel iets minder frequent met mijn blogs!
Geniet van de laatste dagen met zn drietjes - het was erg gezellig om jullie te leren kennen!
Liefs
Een reactie posten