Gisteravond zijn we wezen eten bij een restaurantje dat we als tip hadden door gekregen van een bekende uit NL. We wisten natuurlijk niet precies waar het was, maar bij de receptie wisten ze het wel en gaven ze ons de tip om met de 'Bemo' (= de bus hier) te gaan, want dan werden we voor de deur afgezet en dat was veel goedkoper dan een taxi. Zo gezegd, zo gedaan, wat een een belevenis op zich is, de ramen en deuren staan gewoon open tijdens het rijden en het busje is echt mini-de-mini! hihi
We hebben heerlijk gegeten, en omdat bleek dat het restaurantje helemaal niet zo ver was zijn we terug gaan lopen..dit was erg gezellig..langs bijna de hele weg waren allemaal winkeltjes, eettentjes, massage-rooms en tentjes waar je dagtochten kunt boeken. We hebben een aantal mooie gevlochten placemat's gekocht voor thuis, een beetje rondgeken en besloten om vanochtend nog even terug te gaan aangezien Danique onderweg in de rugdrager in slaap begon te vallen.
Vanochten lekker tot 9u geslapen, Danique ook de hele nacht aan een stuk door, het ritme begint er steeds beter in te komen. En ze is nog steeds (nu middag) koortsvrij! Ze eet weer wat beter en drinkt ook gewoon normaal..we krijgen steeds meer ons eigen lieve meisje weer terug, gelukkig!
Na het ontbijt hebben we de sleutel van de kamer afgegeven zodat er schoongemaakt kon worden en we zijn zelf richting het centrum gelopen. Ik zelf heb een mooie roze met aubergine en goud kleurige Sarong gekocht en we hebben ons weer lekker laten verwennen! Tobias een 60 minuten durende Balinese massage en ik een pedicure en manicure..Danique zat bij me en wilde ook wel mooie nageltjes, zodoende hebben ze haar nageltjes ook geknipt en kreeg ze ook lekker creme op haar handjes!
We hebben nog lekker wat getegeten voordat we teruggingen en Danique lekker naar bed ging.
Ik heb ook nog wat foto's van het straatbeeld hier gemaakt. Je ziet op vele plekken langs de weg kleine tempeltjes en beelden van de 3 goeden die hier aanbeden worden. Veel grote beelden en bomen zijn versierd met doeken in de kleuren die bij de 3 goeden horen.
Ook kom je overal offerbakjes tegen, deze liggen gewoon op de stoep en voor de ingang van winkeltjes, restaurantjes, maar ook op het desboardkastje in de auto's, taxi's en bemo's. Ze zijn gevouwen van bananenblad en gevuld met allerlei mooie bloemen, wierook en iets te eten, drinken of een muntstuk.
Je ziet hier vooral de vrouwen aan het werk. De emancipatie is erg groot, want veelal zijn de mannen juist gewoon thuis. Ook het zware werk wordt door de vrouwen gedaan. Zij dragen alles op hun hoofd in plaats van met de armen.
Danique is nu net wakker, we gaan zo nog even lekker zwemmen en eind van de middag de spullen zoveel mogelijk inpakken. Morgen ochtend worden we opgehaald door onze gids Ateng voor een leuke dag met hem en hij zet ons dan af 'smiddags bij ons volgende hotel in Ubud, meer in het binnenland gelegen. Als het goed is hebben we daar ook internet, maar je weet het natuurlijk nooit!
Liefs en tot snel!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten