Lilypie Breastfeeding tickers

zaterdag 25 juni 2011

laatste dagtocht

Wat zou beginnen als onze laatste dag met Ateng op pad naar het oosten liep even wat anders dan gepland. De auto van Ateng wilde helaas niet starten en moest naar de garage...daar ging onze dagtocht dachten we, en we baalden al. Gelukkig loste Ateng alles prima op en vertrokken we een paar uur later alsnog naar de bezienswaardigdheden die voor vandaag op het programma stonden. Doordat we zoveel later vertrokken hebben we helaas Tirtangagga (waterpaleis) moeten laten vallen, maar de andere 3 konden we wel gewoon bezoeken.

We begonnen bij Kerta Gosa, een oud gerechtsgebouw/ koninklijk paleis. Aan de binnenkant van de daken waren prachtige schilderingen gemaakt van alle zonden en de daarop volgende straffen.




We vervolgde onze weg naar de Goa Lawah tempel die gelegen is aan/tegen de ingang van een grot waar wel duizenden vleermuizen wonen. Voordat we deze tempel ingingen, moesten we een Sarog dragen, zo dus ook Tobias! hihi Het was een prachtige tempel met uitzicht op de oceaan en in de verte Lombok.






Daarna reden we nog een stuk verder oostwaarts om middeleeuws dorp Tenganan te bezoeken. Het is het enige Bali-aga dorp waar nog de oorspronkelijke Balinezen wonen. We werden rondgeleid door een van de bewoners, die ons ook mee nam naar zijn huis waar een hond was met 3 jonge pups van zo'n 4 weken, die vond Danique wel erg interessant..zolang ze maar niet te dicht bij haar tenen in de buurt kwamen, want dan gingen ze er aan likken en dat vond ze toch niet zo fijn! hahaha




Ook liet hij bij hem thuis het sanskriet schrijven zien. Een taal die nog maar weinig Balinezen kunnen schrijven en geen letters kent, maar meer tekens als in het Arabisch. Wij kochten een hardgekerfte kaart van Bali op bamboe en hij kerfte daar voor ons onze namen in. Zowel in normale letters als in het sanskriet. Een mooi persoonlijk aandenken dus!





We werden door de chauffeur afgezet op de traditionele markt van Denpasar, de hoofdstad van Bali. Ik wilde heel graag nog een mooie stenen vijzel (schrijf je dat zo???) kopen, en heb er een gevonden!
We gingen terug met de Bemo naar het hotel en hebben daar in de buurt een lekkere rijsttafel gegeten en een cocktailtje gedronken op de laatste avond.

Morgen hebben we nog een rustdagje en moeten we alle spullen zo strategisch mogelijk inpakken, want 'sAvonds vliegen we alweer naar huis. Wat is de tijd hier toch weer enorm snel gegaan, maar wat hebben we een hoop mooie dingen gezien en meegemaakt!

1 opmerking:

Hilde zei

Hoi Marije,

Wat een mooie vakantie zijn jullie aan het meemaken!
Ik geniet van je verhalen en krijg er zelf vakantiezin van....
Wat een heerlijk meisje is Danique zeg, volgens mij is ze erg lief en een zeer prettig reisgezelschap!

Geniet er nog van hé
Wanneer komen jullie terug?

Groetjes Hilde