Het toeval was dat we Christian (de Zwitser die Tobias had leren kennen bij het raften) hetzelfde restaurant binnen zagen lopen! Hij is bij ons aangeschoven en we hebben zodoende met z'n vieren gegeten. Daardoor was het al een beetje laat geworden, dus toen we terug waren bij het hotel gingen we lekker douchen en naar bed want vanochtend werden we al om 8u opgehaald voor een sportieve dag op de fiets.
We haalde Maren (die ik gister had leren kennen bij de cooking class) op en verzamelde met de rest van ons groepje, in totaal 9, om verder te rijden. Eerst gingen we naar een koffieplantage waar we de verschillende soorten koffie te zien kregen en mochten proeven. Ze hadden er ook een luwak kat hadden die de bonen op at en weer uitpoepte waar ze vervolgens koffie van maakte. Een van de duurtste soort koffie.
Daarna reden we door naar een restaurant boven aan de vulkaan, met prachtig uitzicht over de andere vulkaan en het vulkaan meer 'Lake Batur'. Hier hebben we uitgebreid ontbeten.
Daarna gingen we naar de plek waar we op de fiets stapte. Veelal reden we berafwaarts maar soms zaten er flinke heuveltjes tussen die we ook weer op moesten. Danique zat bij mij achterop en vond het in het begin maar niks, achterop de fiets. Onderweg kregen we telkens vers water en banaantjes. Het laatste stukje was de weg zo slecht dat ik met Danique de veegwagen in gegaan ben. We vonden het toch iets te riskant op de slechte weg met grote kiezels...
Bij het eindpunt stond een heerlijke lunch op ons te wachten en die ging er wel in na een paar uur flink door fietsen!

1 opmerking:
Wat een prachtig uitzicht zeg en wat zul je moe geweest zijn na zo'n fietstocht, vast heel erg lekker geslapen of niet?
Een reactie posten