Lilypie Breastfeeding tickers

vrijdag 17 juni 2011

gescheiden op pad!

Het gebeurd niet vaak op vakantie, maar vandaag zijn Tobias en ik gescheiden van elkaar op pad gegaan. We wilde allebei iets doen wat met Danique erbij niet kon dus zodoende ben ik 'sochtends een cooking class gaan volgen en Tobias is 'smiddags gaan raften. Danique had lekker een rust dagje in en om het hotel.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel fijn vond om even iets voor mezelf te doen, iets wat ik leuk vind en, dat klinkt misschien heel gek, maar zonder Danique..want met haar erbij ben je natuurlijk toch constant aan het opletten.

Ik werd 'sochtends half 9 opgehaald en bij de lokale markt in Ubud afgezet. Daar leerde ik meteen al een ander Nederlands meisje kennen, Maren, dat alleen op reis was en de rest van de workshop trokken we gezellig samen op. We liepen over de markt en kregen uitleg over allerlei producten. We mochten ook proeven en als we wilde natuurlijk dingen kopen. Ik heb nootmuskaat noten, vanillestokjes en een speciale vrucht (ben de naam alweer vergeten) gekocht die ik ook aan Tobias wilde laten proeven.





Nadat we een poosje over de markt gelopen hadden, zijn we nog even onderweg naar de keuken waar we gingen koken gestopt bij een rijstveld waar we ook nog wat uitleg kregen. Het meeste wist ik wel al van de sawa trekking een paar dagen geleden, maar waar ik wel van stond te kijken is dan ze van 3000 m2 rijstveld per jaar zo'n 2500 kilo rijst oogsten!!

We vervolgde naar de keuken, dit was bij mensen thuis die dit dagelijks organiseerde en een speciale keuken hiervoor hadden. We werden verwelkomd met een lekker drankje en kregen ook hier weer uitleg over de verschillende ingrediënten die we zouden gebruiken bij het maken van de gerechten en een kijkje in de kruidentuin die allemaal andere kruides bevat dan de kruidentuinen bij ons in Nederland.

keuken


ingredienten


Een van de mensen liet nog zien hoe ze kokosolie maken door kokos water te koken. Hiierdoor stijgt de olie naar het oppervlak en kun je dit afschenken. Dit wordt dan ook weer los gekookt en is dan klaar voor gebruik.


Het blijft wel vakantie! Een van de mede kokers die hier bezig is om een bumbu (kruidenpasta) te maken die we gebruikte voor meerdere gerechten.


Iedereen hielp mee met het voorbereiden van de gerechten door ingredienten te snijden en te verwerken met een vijzel. Op het moment dat het echt gekookt werd deed steeds een van ons dat en kon de rest kijken wat er gebeurde. Iedereen kwam aan de beurt.



We hebben zo'n 8 gerechten gemaakt en het smaakte allemaal heerlijk! We kregen de recepten mee op papier in een boekje, dus dat ga ik zeker thuis nog eens maken. hihi

Om half 2 werd Tobias opgehaald om te gaan raften. Met een groepje van 4 de rivier af. Hij heeft het erg leuk gehad en kennis gemaakt met een Zwitser, Christiaan, die ook alleen was.




Het uitzicht was hier en daar prachtig!



'sAvonds zijn we in het centrum van Ubud gaan eten. We hadden live muziek en zaten op ons hurken bij de tafeltjes. Een erg leuk restaurant en wat een toeval: Christiaan (van het raften) liep hetzelfde restaurant binnen! Zodoende hebben ook Danique en ik hem leren kennen en hebben we met z'n 4en gegeten.

Nu lekker naar bed, het is alweer 'laat' en morgen ochtend worden we alweer vroeg opgehaald voor de 'down hill cycle tour'. We gaan fietsen!
Omdat Maren (van het koken) voor morgen nog geen plannen had, en ze de fietstocht wel erg leuk vond klinken, heeft zij dezelfde geboekt. Morgen ontmoeten we haar dus weer, gezellig :)

1 opmerking:

Angela zei

Echt prachtig die velden! En het eten zal ongetwijfeld heel erg lekker geweest zijn, heb je onthouden hoe het moest (hint: recepten graag!!)
xxx