Lilypie Breastfeeding tickers

zondag 12 juni 2011

groeten uit Indonesië

Na een wat rommelig eerste nachtje omdat Danique koortsig was, was het op tijd opstaan. We denken dat die koorts komt door de airco in het vliegtuig en het temperatuurverschil, ze is overigens wel gewoon vrolijk!

Rond half 9 werden we opgehaald voor de eerste keer door Ateng, onze gids met wie we nog een aantal dagen op pad zullen gaan. Een aardige man die een deel van zijn jeugd in Nederland heeft heeft gewoont en dus ook de nederlandse taal goed beheerst! We gingen op weg naar zeetempel Tanah lot wat een klein uurtje rijden was.
Onderweg vertelde Ateng ons vanalles over de Balinese cultuur en gebruiken, de verschillen met Java en over dingen die we onderweg tegenkomen of diegewoon leuk zijn om over te kletsen!

De zeetempel is gelegen vlak langs de kust in zee, bij eb kun je hem met de voet bereiken en wij hadden dat geluk!


Rondom de zeetempel zijn aan land ook nog wat kleine bijbehorende tempeldelen gelegen in een prachtig park en ook het uitzicht is echt prachtig!



In de tempel is een heilig waterbron waar wij ons hebben laten zegenen. Je mag dan wat water drinken en hiermee je gezicht en hoofd wassen, daarna wordt je nog besprenkeld met heilig water en krijg je wat rijst op je voorhoofd en een mooie bloem achter je oor.





We hebben met uitzicht op de Tanah lot tempel nog lekker wat gedronken. Danique en ik hebben ons gewaagd (hij was hartstikke lekker) aan een jonge kokosnoot. Volgens Ateng zou dit ook goed zijn voor Danique haar koorts, dus vingen we meteen 2 vliegen in 1 klap!


Hierna vervolgde we onze weg richting Mengwi, ook weer een klein uurtje rijden..we waren nog maar net onderweg en Danique viel al in slaap. Ze heeft dit volgehouden tot we bij de tempel in Mengwi, de 2e grootste van Bali, aankwamen. Ook dit is een hindoeistsche tempel. 95% van de Balinese bevolking is hindoe, maar ondanks dat dit beide hindoe tempels zijn, waren ze totaal verschillend. Dat is ook wel terug te zien op de foto's. Ook deze tempel is gelegen in een onwijs mooi park en de tempel zelf is ook prachtig. De rust en sfeer die de tempel uitstraalt is niet te beschrijven en ook niet zodanig op de foto's terug te zien, dat moet je echt voelen!




We hebben een poosje rondgelopen bij de tempel en in het park er om heen, waarna we onze weg vervolgde door het prachtige wat landelijkere landschap van Bali naar een plaatsje waar we een lekkere nasi goreng hebben gegeten als lunch. Onderweg kwmen we al vele mooie rijstvelden tegen. Ook kwamen we scooters tegen met de meest rare bepakkingen en letterlijk een gevaar op de weg vormde. Er lag rijst langs de
weg te drogen en ook liepen er 'lopende scankkarretjes' tussen de auto's en brommers door langs de weg. Chaotisch, maar doordat iedereen rekening houd met elkaar en er heel sociaal gereden wordt gaat het allemaal goed.




Onderweg vertelde Ateng ons nog iets over een kookcursus, wandeling door/langs de rijstvelden en het koffieproces om Balinese koffie te maken. We hebben besloten om nog een 4e dagtour in te plannen en bovenstaande te combineren met een Barungdans, zilverfabriek en Batikweverij. Dit is dan mooi meteen onze transfer naar het volgende hotel en staat voor woensdag geplant.

Na thuiskomst rond 3u heeft Danique nog even lekker een uur geslapen en zo dalijk gaan we kijken of we ergens een rijsttafel of iets dergelijk kunnen gaan eten bij een tentje dat Ateng ons tipte! Morgen en overmorgen hebben we 2 rustdagen, dan knapt Danique hopelijk weer helemaal op en kunnen ook wij een beetje bijkomen van de lange reis...dit doen we natuurlijk wel in het zonnetje aan het strand of zwembad!~

Tot snel weer en alle liefs vanaf de andere kant van de wereld!

1 opmerking:

Angela zei

Wat ik je net op MSN al zeg... GGGRRRROOOEEEENNNNNN van ergernis ehm nee jaloerzie hahaha wat prachtig allemaal zeg, krijg bijna de neiging meteen op het vliegtuig te stappen1 Hopelijk knapt Daan gauw op en genieten jullie nog van vele mooie dingen!!!
xoxo