Ze liet ons haar stichting Anak Bangsa zien en we kletste honderd uit! We leerde de mensen en de kinderen van Anak Bangsa kennen en natuurlijk ook Khalid en Jaida. Jaida en Danique moesten in het begin wel even wennen aan elkaar , maar dat kwam later helemaal goed :)
Wij vonden het echt heel interessant en leuk om te zien wat Anak Bangsa precies doet voor de kinderen en hun gezin. Ze helpen namelijk niet alleen het kind, maar het hele gezin. Dat is ook de reden dat er ‘maar’ aan 26 kinderen opvang wordt geboden, maar wel intensief! Het is vooral leuk om te zien dat de kinderen het er zo naar hun zin hebben. Ze leren er belangrijke vakken als Engels en computerles, maar ze hebben ook vrije tijd en er wordt rekening gehouden met hun geloof waarvoor ook tijd wordt ingepland. Het geloof is namelijk heel erg belangrijk hier op Lombok.
vertrokken met z’n zessen richting Sukarare waar we bij iemand thuis het Ikatweven hebben bekeken. Wat een monnikenwerk ook dit weer zeg! Wel heel knap om te zien hoe het patroon er ingemaakt wordt. Als aandenken Aan het eind van de middag (en 2 natte kindertjes die met water hadden gespeeld verder) zijn we hebben we van Jill, Khalid en Jaida een mooi ikat ‘kleedje’ gekregen, die krijgt thuis bij ons een mooi plekje!
We zijn doorgereden naar Sengiggi waar we met z’n zessen gezellig hebben gegeten en de kinderen heerlijk met elkaar en met het personeel hebben gespeeld. Ze hebben samen super leuk staan dansen op het podium, ook met de handjes vast, echt samen met elkaar en een bord vol patatjes gegeten!
Ondanks dat wij nog wel uren door hadden kunnen kletsen, was het rond 10u toch wel tijd om terug te gaan naar het hotel/naar huis. Nadat wij werden afgezet en nog even het hotel hadden laten zien, zijn Jill, Khalid en Jaida na een stel dikke knuffels en kussen weer richting huis vertrokken.
Hopelijk ontmoeten we elkaar snel weer!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten