Lilypie Breastfeeding tickers

zaterdag 11 juni 2011

we zijn er!

Jee hier het eerste berichtje voor het thuisfront vanaf de andere kant van de wereld! .


Nadat we zeker een half uur te laat vertrokken hebben we hele relaxte vluchten gehad. Het eerste deel van de vlucht (Amsterdam-Dubai) zaten er maar 78 mensen in het vliegtuig en hadden we lekker alle ruimte! We werden erg verwend in het vliegtuig, er was constant wat te drinken, kregen er een zakje gemengde nootjes bij, een maaltijd en een snack nog een keer. Ondanks dat ons was verteld dat er voor Danique geen maaltijd aan boord zou zijn, werd ook zij in de watten gelegd met koekjes, een banaan, 2 potjes olvarit en een beker halvolle melk. Op de vlucht van 6,5u heeft ons meisje bijna 2u geslapen.



Het tweede deel van de vlucht (Dubai-Jakarta 8,5u durend) was het een stuk voller in het vliegtuig. Wel was de mevrouw van de balie op Schiphol al zo aardig geweest om ons zo in te delen dat we een extra stoel hadden voor Danique..gratis en voor niks! Daar zeg je als nederlander natuurlijk geen 'nee' tegen! Wij hadden echter ook nog eens het geluk dat ook de 4e stoel in ons rijtje vrij was en dat Danique dus heerlijk languit over de stoelen kon slapen. Het was voor ons naar manieren zoeken om goed te slapen, en echt slapen hebben we uiteindelijk niet gedaan. (Geeft niet, daardoor zijn we namelijk zo moe, dat we geen moeite hebben met in slaap komen vanavond en we waarschijnlijk meteen in het goede tijdsritme zitten!) Danique heeft wel zo'n 4u geslapen en dat was maar goed ook, aangezien dat natuurlijk haar nachtslaap was. We hebben onderweg wel heel wat turbulentie gehad, zodanig dat Tobias er misselijk van werd en ook Danique een half uur voor landing haar ontbijt er uit gooide. Gelukkig kon mama het meeste opvangen, maar ze was toch wel even van slag omdat haar kleertjes vies waren. We hadden natuurlijk voor een extra setje gezorgd, dus ook dat probleem was snel verholpen!


Eenmaal aangekomen op Jakarta hadden we 2,5u overstaptijd. Heerlijk, even de benen strekken, een hand water door ons gezicht halen en nadat we hadden ingechecked nog even wat gedronken met MArtin, een NL man die bij ons op de vlucht zat al vanaf Amsterdam en waar we mee aan de praat raakte. Die 2,5u waren zo om en we waren begonnen aan de laatste vlucht (JAkarta-Denpasar 1u 45 min). Nog voordat we opstegen lag Danique al te slapen en ook ik heb nog even m'n ogen dicht gedaan, Tobias heeft samen met Martin (die naast ons zat) een film zitten kijken en ook op deze vlucht werd er nog wat te drinken en een maaltijd uitgedeeld. Danique heeft lekker doorgeslapen totdat het landingsgestel de grond raakte. Dat was wel lekker, want dit was precies de tijd van haar middagslaapje, waardoor ook zij eigenlijk al meteen in het goede tijdsritme zit!

De warmte viel als een deken over ons heen toen we het vliegtuig uitkwamen, maar tot nutoe is het wel aangenaam warm (we landen plaatselijke tijd rond 3u smiddags). De rugzakken opgesocht en een taxi geregeld om na een half uurtje aan te komen bij ons hotel. Beide blij dat we gebruik maken van een taxi en niet zelf een auto gehuurd hadden. Naast dat ze hier links rijden is het ook een grote chaos! Overal komen scootertjes vandaan en er staan nergens borden. Het hotel ziet er prima uit, vooral de tuin (met zwembad) is erg mooi. De werknemers strooien ook langs het pad kleine tropische bloemetjes. We hebben onze spullen uitgepakt en zijn op het hoekje water en een zak chips (voor de zoute trek) gaan kopen. Vroeg gaan eten, al rond half 6 en genoten van een heerlijke maaltijd met een groot bord vers fruit toe en dat voor nog geen €15 incl fooi en drankjes!
LEkker even onder de douche door en op tijd naar bed want morgen ochtend worden we om half 9 opgehaald door Ateng, de gids die we voor 3 dagen hebben.

Het is hier nu 8u 'savonds, een mooie tijd om te gaan slapen dus na zo'n lange reis! We zijn super trots op ons geweldige kind dat zich op een paar kleine opstandjes echt voorbeeldig heeft gedragen!

Weltruste...

Geen opmerkingen: